...
Fabriek | Fokker |
Vliegtuig | |
Type-aanduiding | C.7w (C.VII w) |
Cat 4 -- totaal 30 stuks |
tekening via Luchtvaartkennis voor Indische MLD versie
Informatie:
Fokker drijvervliegtuig voor 2 man. In 1928 kwam de drijverversie van de C.VII met drijvers van aluminium of hout. De cockpit had natuurlijk een dubbele les besturing. De bovenvleugel bestond uit een stuk en het was vrij groot. Daardoor was dat nogal eens lastig bij het aanboord nemen van kruisers. Alleen de MLD heeft dit type ooit gebruikt. Type aanduiding met drijvers was C.VIIw. Er waren wel vier uitvoeringen van het kielvlak met richtingsroer die vanaf rond eind 1930 werd gestandaardiseerd, hetgeen in Nederland en in Indiƫ werd uitgevoerd. Ook werd het drijveronderstel versterkt.
Armstrong Siddeley Lynx 225 pk motor (Indie) of Lorraine Mizar 280 pk motor (NL)
Spanwijdte: 12,90 m
Lengte: 9,55 m
Max snelheid: circa 160 km/u
Leeggewicht: 1200 kg
Max startgewicht: 1700 kg
Vliegbereik: 800 km
2 mitrailleurs bij de waarnemer
Literatuur: | ||||
70 jaar MLD | Geldhof. | Eisma uitgeverij |
.. | 1987 |
Fokker C.VII w , de staart | Geldhof | Luchtvaartkennis | 1997-2 |
.
Websites: |
-- |
FOTO GALERIJ:
Deze inhoud op deze pagina werd voor het eerst opgesteld zomer 2004 door M.de Vreeze