Vrijdag 8 december was de laatste bijeenkomst van het jaar. ’s Morgens troffen 5 leden elkaar op Schiphol. Na een kop koffie in het Touch Down restaurant…
... kon op het Panoramaterras van de 1:1 kisten worden genoten…
Via een lunchstop bij een Döner take-away…
… verplaatsten zij zich begin van de middag naar de Polderbaan. Onder nogal frisse omstandigheden werd daar verder gespot en over onze hobby gesproken…
Tegen het einde van de middag vroegen de koude voeten om comfortabeler omstandigheden en werd koers gezet naar onze ‘stam-chinees’ in Hoofddorp. Na een smaakvol en gezellig verlopen diner vertrok men naar de bijeenkomst in de Luchtvaart Hobby Shop, waar Erwin Stam onze gastheer was en de overige leden zich aansloten. Onze ‘captain’ André Verduijn overhandigde aan Erwin het traditionele kerststukje, bedoeld voor LHS en Erwin, als blijk van waardering voor de gastvrijheid die SIG Airliners & Civil Aviation in 2017 weer heeft mogen ervaren. Met 11 aanwezige leden was het een goed bezochte en gezellige avond.
De meegenomen modellen in aanbouw:
Koolhoven F.K.43 KLM (scratch built 1/72, Rob Hamann)
Vickers VC-10 United Arab Emirates (Airfix 1/144, Louis Charmant)
Airspeed Ambassador Dan Air London (Welsh Models 1/144, Karel Vos)
De volgende gebouwde modellen waren meegenomen:
Boeing 737-800 UT Air (Zvezda 1/144, Nick van der Windt)
Boeing 737-800 Transavia (Zvezda 1/144, Nick van der Windt)
Fokker F.VIII KLM (Daedalus 1/72, Rob Hamann)
Douglas DC-7C BOAC (F-RSIN 1/144, Karel Vos)
Airbus A320 Azerbaijan Airlines (Zvezda 1/144, Arjan de Vreugt)
Boeing 777-300ER KLM (Revell 1/144, Arjan de Vreugt)
Boeing 707-336 BOAC (Heller 1/72, Gerard Goeijenbier)
Een ieder deed verslag van zijn bouwervaringen en plannen, waarbij ideeën en oplossingen werden uitgewisseld.
De gebouwde modellen dongen mee naar de prijs voor het mooist gebouwde model van de avond. Het winnende model werd de Boeing 737-800 van UT Air. De door LHS beschikbaar gestelde prijs was de nieuwe Zvezda 1/144 Tupolev Tu-204F. Erwin Stam overhandigde de kit aan bouwer Nick van der Windt, die het model niet alleen zal bouwen, maar ook een bouwverslag zal verzorgen.
Arjan de Vreugt gaf uitleg over de door hem gemaakte spiegels, waarin hij een deel van een runway had geëtst én baanverlichting had aangebracht. Verder zijn diverse onderwerpen behandeld, zoals een korte terugblik op ESM 2017 en de thema-opties voor onze deelname aan ESM 2018 en 2019.
Onder dankzegging voor de gastvrije ontvangst namen wij even na 22.00u afscheid van Erwin.
Voor de data van SIG Airliners & Civil Aviation bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda, op de IPMS-website en achterin MIP-magazine.