Zaterdag 28 augustus was, sinds lange tijd, een ‘fysieke’ bijeenkomst van onze SIG. Het was fijn om elkaar weer te ontmoeten en te spreken. Traditioneel op de laatste zaterdag van augustus is ook de IPMS ‘De Start’-bijeenkomst en om die reden een perfecte combinatie om op dezelfde dag de bijeenkomst van SIG Airliners & Civil Aviation te houden. Een aantal leden bracht eerst een bezoek aan ‘De Start’ en 10 leden kwamen naar de bijeenkomst in onze vaste locatie, Luchtvaart Hobby Shop.
De volgende gereed zijnde modellen waren te bewonderen:
Spirit of St. Louis (1/48, Karel Vos)
Boeing 787-10 KLM (1/144, André Verduijn)
Airbus A350-900 Air Mauritius 1/144, André Verduijn)
Airbus A340-300 Air Mauritius (1/144, André Verduijn)
Boeing 777-300 Emirates (1/144, André Verduijn)
Fokker Atlantic Super Universal (1/72, Rob Hamann)
Boeing 720 Ethiopian Airlines (1/144, Gerard Goeijenbier)
DeHavilland (Airco) DH-9 KLM PH-ABF (1/72, Jan Groeneveld)
DeHavilland (Airco) DH-9 KLM PH-ABO (1/48, Jan Groeneveld)
Er was één model in aanbouw meegenomen:
Douglas DC-6B Transavia (1/144, Karel Vos)
Zoals gebruikelijk zijn alle modellen uitvoerig besproken. Zo vertelde Jan Groeneveld over de moeite die het hem kostte om de ‘draden’ op de twee DH-9’s aan te brengen en gaf André Verduijn onder andere uitleg over de Boeing 787-10, door hem samengesteld uit rompen van twee 787-bouwdozen. Rob Hamann vertelde enthousiast over de totstandkoming van het model van de Fokker Atlantic Super Universal én de geschiedenis van het toestel. Gerard Goeijenbier toonde de ‘Golden Oldie‘ Boeing 720, gemaakt uit de Roden bouwdoos. Tot slot vertelde Karel Vos over de bouw van zijn Spirit of St. Louis.
Nadat de aanwezigen de diverse aankopen hadden afgerekend vertrok een deel van de groep naar de Polderbaan van Schiphol. Daar werd verder gesproken over de modelbouwhobby, met de opstijgende vliegtuigen op de achtergrond.
Voor data van onze bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda in MIP-magazine en de agenda op de IPMS-site.