Vanuit onze SIG A&CA is begin september de twee-jaarlijkse spotterstrip georganiseerd. Deze keer was London de bestemming en vier leden namen er aan deel.

Vrijdagmorgen 8 september vertrokken zij met vlucht BA423 (British Airways A320 G-EUYJ) naar London Heathrow

cid image004 jpg01D32C20

 

Het vertrek was vanaf pier D26 en na een korte taxirit hadden was er een rolling take off vanaf runway 24. De vlucht verliep prima en op Heathrow landden zij op runway 27R.

cid image005 jpg01D32C20

 

Na aankomst gingen drie van de vier deelnemers met de London Underground naar RAF Museum en ging er één spotten bij Terminal-5.

cid image007 jpg01D32C20

 

Eind van de middag vond de hergroepering plaats bij Terminal-5 en begin van de avond vertrokken zij naar het hotel.

cid image013 jpg01D32C20

 

Even opfrissen en daarna ’s avonds heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant, op 20 minuten loopafstand van het hotel.

cid image014 jpg01D32C20

 

Op de terugweg naar het hotel nog aan avondspotten (in het donker) gedaan, een leuke ervaring.

Terug in het hotel eerst ‘een afzakkertje’ genuttigd en toen naar bed.

 cid image019 jpg01D32C20

 

Zaterdag t/m 14.30u spotten op het grasveld bij het hotel (landingen 27R). De eerste deelnemer stond er al om 6.00u en de rest volgde niet lang daarna.

 cid image020 jpg01D32C20

Dat vroege tijdstip is ideaal, omdat er tot 9.00u veel intercontinentaal verkeer binnenkomt.

 

Om 14.30u vertrokken naar runway 27L, om vanaf daar de landingen te bekijken.

cid image030 jpg01D32C20

 

’s Avonds in het hotel gegeten en vanzelfsprekend wederom de bar bezocht.

Zondagmorgen naar de spottersplaats welke parallel loopt aan runway 27L en daar het opstijgend verkeer bekeken.

cid image031 jpg01D32C20

 

Om 15.00u naar Terminal-5, ingecheckt, gegeten en wachten op het boarden. Helaas vertrok vlucht BA442 (British Airways A321 G-EUXF) met 2 uur vertraging. En omdat elk nadeel z’n voordeel heeft resulteerde dit in 2 uren extra spotten vanuit de terminal.

 cid image032 jpg01D32C20

 

De landing op Schiphol was tegen 22.00u en na de ’sightseeing tour’ (taxiën van Polderbaan, via taxiways Victor, Whisky 5, Bravo, Quebec en Alpha) meerden wij aan bij pier D26. Na afscheid van elkaar te hebben genomen ging een ieder zijns weegs. De deelnemers zijn het er over eens dat het een zeer geslaagde trip was. De volgende SIG A&CA spotterstrip is in 2019, met Heathrow of Manchester Airport als bestemming.